Από Τετάρτη 24 Νοεμβρίου και κάθε Τετάρτη 7-9 μ.μ. για 4 μαθήματα στο Χαλκηδόνιο Ωδείο της Ν.Φιλαδέλφειας.
Το 2015 ο Πέτρος Κλαμπάνης ψηφίστηκε στην Ελλάδα ως ο “Καλύτερος Jazz Καλλιτέχνης” από το jazzonline.gr και ο δίσκος του Minor Dispute επιλέχθηκε ανάμεσα στα καλύτερα jazz albums του 2015 στο Εθνικό Δημόσιο Ραδιόφωνο των ΗΠΑ (NPR). Το 2017 κυκλοφόρησε το Chroma, τρίτο προσωπικό του άλμπουμ και ντεμπούτο του στη νεοϋορκέζικη δισκογραφική εταιρία Motéma Music – στην Ελλάδα κυκλοφορεί από την MINOS EMI – το οποίο τυγχάνει θερμής αποδοχής από τον διεθνή τύπο. Πρόσφατα το Chroma βραβεύτηκε ως το καλύτερο live album της χρονιάς από τα Βραβεία IMA (Independent Music Awards). To πρόσφατο του album ‘Irrationalities’ (enja/ 2019) χαίρει παγκόσμιας αποδοχής και έχει χαρακτητιστεί από το Jazztimes Magazine, ως ‘ένα εκθαμβωτικό έργο’. Το ίδιο album απέσπασε 3 βραβεία στα Independent Music Awards, 2020, για τις κατηγορίες ‘Jazz Producer’, ‘Jazz Instrumental Song’ και ‘Vox Pop for Jazz Instrumental Song’.
Τα Masterclasses θα είναι διαδραστικά και μπορούν να συμμετέχουν σπουδαστές από όλα τα μουσικά όργανα και τη φωνητική, και όλων των επιπέδων. Θα αναλυθούν τα παρακάτω θέματα:
1ο: It’s About Time: Πως θα γίνω καλύτερος ‘groover’;
Θα μιλήσουμε για το πως λειτουργεί το groove, και δημιουργικούς τρόπους για να βελτιωθεί κάποιος (αρχάριος ή προχωρημένος) σε κάτι το οποίο οι περισσότερες μουσικές ακαδημίες ανά τον κόσμο θεωρούν ως κάτι δεδομένο. (To groove και το πόσο κάποιος μπορεί να κάνει τον ακροατή του να ‘χορέψει’, είναι ένα απαραίτητο προσόν, τόσο για τον μουσικό της αυτοσχεδιαστικής μουσικής, όσο και της σύγχρονης μουσικής γενικότερα).
2ο: It’s About Melody: Πώς θα γίνω καλύτερος αυτοσχεδιαστής;
Θα μιλήσουμε για την κατασκευή της μελωδικής γραμμής σε διάφορα στυλ, κατά τον αυτοσχεδιασμό (και όχι μόνο) σε συνδυασμό με το αρμονικό context, έχοντας ως επίκεντρο την jazz (Φέρτε τα όργανά σας γιατί θα παίξουμε πολλή μουσική).
3ο: It’s About Creativity: Πώς θα δημιουργήσω δική μου μουσική;
Η σύνθεση είναι ένα πεδίο που παρατηρώ πως τρομάζει πολλούς (και εμένα πολλές φορές). Θα ήθελα να μοιραστώ τρόπους που μπορούν να σας ‘ξεκλειδώσουν’ και να σας κάνουν να παράξετε δικά σας έργα. Θα μιλήσουμε λοιπόν για την διαδικασία της σύνθεσης, καθώς και μια άλλη γοητευτική διαδικασία, αυτή της διασκευής ενός τραγουδιού ή γενικότερα μουσικού έργου.
4ο: It’s About Business: Πως μπορώ να βιοποριστώ από την μουσική;
Σκέψεις σχετικές τους τρόπους που κάποιος μπορεί να κάνει αυτό που αγαπάει και να αμείβεται για αυτό στην σημερινή πραγματικότητα της μουσικής βιομηχανίας (αναπτύξτε fan base, monetization, bandleading, social media, booking, royalties etc.).
Περιορισμένος Αριθμός Συμμετοχών.
Κόστος 150€ συνολικά και για τα τέσσερα μαθήματα για όσους κλείσουν θέση έως τις 31 Οκτωβρίου ή 160€ από 1η Νοεμβρίου και μετά. (Κλείστε Θέση)
Για όσους είναι εκτός Αθηνών παρέχεται η δυνατότητα να παρακολουθήσουν διαδικτυακά τα masterclasses, ως ακροατές, μέσω zoom με συνολικό κόστος 80€ (Κλείστε Θέση)
Τα μαθήματα και τα σεμινάρια θα διοργανωθούν τηρώντας όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα και τις υποδείξεις του Υπουργείου Πολιτισμού και του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας.
Οι συμμετέχοντες άνω των 18 εισέρχονται στα μαθήματα με πιστοποιητικό εμβολιασμού ή πιστοποιητικό νόσησης ή αρνητικό rapid test (48 ωρών). Οι συμμετέχοντες κάτω των 18 με ένα από τα παραπάνω ή αρνητικό self test.
Σύντομο βιογραφικό
Γεννημένος στη Ζάκυνθο, ο Πέτρος Κλαμπάνης εγκατέλειψε το Πολυτεχνείο των Αθηνών για να ακολουθήσει το πάθος του για τη μουσική και το 2005 άρχισε τις σπουδές κοντραμπάσου στο Κονσερβατόριο του Άμστερνταμ. Το 2009 ολοκλήρωσε τις επίσημες σπουδές του στο Aaron Copland School of Music στη Νέα Υόρκη και σύντομα άρχισε να συνεργάζεται με μερικούς από τους πιο φημισμένους jazz μουσικούς της πόλης. Εκτός από την εκτεταμένη λίστα των εμφανίσεών του σε ιστορικούς χώρους όπως το Carnegie Hall, τα Lincoln Center και Kennedy Center στην Washington, έχει εμφανιστεί μεταξύ άλλων στα διεθνούς φήμης Φεστιβάλ North Sea Jazz Festival (Ολλανδία) και XJazz (Γερμανία).
Η μουσική σχέση του με τον Greg Osby οδήγησε στην κυκλοφορία των δύο πρώτων άλμπουμ του, Contextual και Minor Dispute, στο label του σαξοφωνίστα Inner Circle Music. Το άλμπουμ είχε επαινέσει ο καταξιωμένος μπασίστας Arild Andersen ως “ένα από τα πιο συναρπαστικά έργα που έχω ακούσει από μπασίστα εδώ και αρκετά χρόνια”. Ο Πέτρος Κλαμπάνης έχει λάβει ανάλογους επαίνους για το παίξιμό του και τη συνθετική του δεινότητα. Ο συνάδελφος μπασίστας Drew Gress επισημαίνει “την επιθετική μελωδικότητα του, την ομορφιά του ήχου του και την μοναδικά προσωπική ενορχηστρωτική του ματιά”.
Το 2012, κλήθηκε από την Liepaja Symphony Orchestra για μια σειρά συναυλιών στη Λετονία, ενώ λίγο αργότερα, η διασκευή του στο ελληνικό Θαλασσάκι εκτελέστηκε από την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών.
Το 2015 ψηφίστηκε στην Ελλάδα ως ο “Καλύτερος Jazz Καλλιτέχνης” από το jazzonline.gr και ο δίσκος του Minor Dispute επιλέχθηκε ανάμεσα στα καλύτερα jazz albums του 2015 στο Εθνικό Δημόσιο Ραδιόφωνο των ΗΠΑ (NPR). Το 2017 κυκλοφόρησε το Chroma, τρίτο προσωπικό του άλμπουμ και ντεμπούτο του στη νεοϋορκέζικη δισκογραφική εταιρία Motéma Music – στην Ελλάδα κυκλοφορεί από την MINOS EMI το οποίο τυγχάνει θερμής αποδοχής από τον διεθνή τύπο. Πρόσφατα το Chroma βραβεύτηκε ως το καλύτερο live album της χρονιάς από τα Βραβεία IMA (Independent Music Awards). To πρόσφατο του album ‘Irrationalities’ (enja/ 2019) χαίρει παγκόσμιας αποδοχής και έχει χαρακτητιστεί από το Jazztimes Magazine, ως ‘ενα εκθαμβωτικό έργο’. Το ίδιο album απέσπασε 3 βραβεία στα Independent Music Awards, 2020, για τις κατηγορίες ‘Jazz Producer’, ‘Jazz Instrumental Song’ και ‘Vox Pop for Jazz Instrumental Song’.